Nighthawk

Niektóre elitarne marki sprzętu audio operują w bardzo wąskich, specjalistycznych niszach, poza które wychodzą bardzo rzadko lub wcale. Wynika to ze specyficznego podejścia producentów, którzy wolą osiągnąć mistrzostwo na przykład w wytwarzaniu doskonałych, audiofilskich kabli niż się rozdrabniać i szukać nowych grup docelowych. Czasami można jednak spotkać się z sytuacją, gdy jakaś marka zaskoczy wszystkich i wkroczy na rynek z innowacyjną ofertą – zarówno biorąc pod uwagę konkurencję, jak i dotychczasowy własny dorobek.

Jedną z firm, która się na to zdecydowała jest amerykańskie przedsiębiorstwo AudioQuest, dotąd znane głównie z produkcji doskonałego okablowania oraz doskonałych przetworników C/A. W dorobku marki w styczniu 2015 roku pojawiły się pierwsze słuchawki – nietypowe, bo dedykowane klientom o najwyższych wymaganiach. Innowacji, na które zdecydowali się inżynierowie z AudioQuest jest sporo.

Wymienić można chociażby membrany wykonane z biocelulozy oraz wykonane ze specjalnego ciekłego drewna muszle nauszne. Co ważne, słuchawki Nighthawk zaprojektowano całkowicie od podstaw, uwzględniając wszelkie potrzeby użytkowników – zarówno w kwestii wygody korzystania, designu i co najważniejsze jakości dźwięku. Nie bez znaczenia było ponad 30-letnie doświadczenie marki w branży kabli i przetworników audio.

Na etapie produkcji również nie unikano innowacyjnych posunięć. Poszczególne elementy słuchawek stworzono z użyciem drukarek 3D, w tym maskownicę, dla której inspiracją były motyle skrzydła..

Podobne